17 oktober 2009

En produktiv dag!

Ojojoj! Idag har vi fått gjort en hel massa saker och jag är så nöjd.

Dagen började med att jag åkte och hämtade min snälla mamma. Hon tycker inte om att köra genom stan nämligen. Anledningen till att jag hämtade henne var för att hon skulle hjälpa mig med att städa huset eftersom jag inte riktigt klarar det för tillfället. Lite jobbigt för en person som mig som helst dammsuger tre gånger i veckan vilket det inte blivit mycket med det senaste.

När mamma var hämtad hade Mikael fixat med lite återvinning och sånt under tiden som jag var borta och vi lämnade min mamma i huset (hon städar helst själv) och åkte för att leta lampa till köket. En lysrörslamap av finarre sort var vi ute efter. Vi var i tre affärer och hittade faktiskt en lampa som är perfekt för vårt kök. Sånt gör mig glad!

Vi var även inne på Babyproffsen och hämtade en babybox som de delar ut till förstagångsföräldrar. Jag anmälde Mikael för denna box och nu hämtade vi ut den. Lite prover på blöjor, en papperskorg för blöjor och en hel del reklam.

När vi kom hem hade min mamma städat hela huset och stod och lagade mat till oss. Mina golv skiner, min mage är mätt och jag är lycklig. Helt underbart!

Men det räcker inte med det.

När vi hade ätit så satte Mikael upp lampan i köket. Den passar verkligen perfekt! Och när han var klar med det så grejade vi klart Stellas rum som vi röjde härom veckan. Nu satte vi upp tavlor och gardinstänger. Så nu saknas bara gardinerna.

Ni förstår nog hur nöjd jag är. Massor med saker att stryka på att göra listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar