29 augusti 2010

Ett beroende

Jag måste erkänna att jag har ett beroende. Beroenden är något dåligt har jag fått lära mig. Behöver man något mer än normalt mycket så ska man göra vad man kan för att undvika detta. Ett beroende gör att man inte kan släppa sina tankar på just det man tror sig behöva.

Mit beroende är kanske inte riktigt av den karaktären att jag går och tänker på det hela tiden. Det är inte av den typen att jag inte klarar mig utan. Men visst är det så att ordet beroende har en negativ klang så kanske ska jag sluta. Jag är inte säker på att jag vill det. Jag känner mig så bra efter. Jag blir en så mycket trevligare människa och det är eftersträvansvärt. Svårt det där. Avgränsandet är inte lätt. De är ju så lätta att ta med sig. De får till och med plats i min plånbok. Så små är dom.

Jag behöver faktiskt mina öronproppar för att kunna sova. Det snarkas så väldigt hemma hos mig. På ena sidan snarkar en man och på andra sidan en liten Plopp. Det går inte att somna utan. Vanan kommer från den tiden då Stella sov bredvid mig i sängen ofta. Hon gnisslar tänder så fasligt. Ett mycket otrevligt ljud. Nu är det så att jag inte kan somna om jag inte har öronproppar. Så även om jag ligger själv i sängen utan någon i rummet så har jag de i öronen. De är som sömnpiller.

Kanske är det så att alla beroenden inte är dåliga. Ingen kommer till skada av att jag har öronproppar. Varken jag eller någon annan. Tror jag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Maria21:23

    Åååh vad skönt att se att man inte är ensam som är beroende av öronproppar. Kan själv inte sova utan dem. Så skönt att bara kunna plugga in propparna djupt i öronen och stänga ute alla störande ljud. Sover så mycket bättre och djupare när jag slipper störande ljud. Fler borde verkligen prova öronproppar. Hur skönt som helst. Ibland får jag dock lite ont i öronen av mina proppar. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. haha! Jag är precis likadan!

    Pia

    SvaraRadera