21 augusti 2010

Skoltårta

Jag tyckte att Stella behövde en tårta att fira sin skolstart med. Tårta är gott.

Jag fick för mig att försöka göra en tårta med sugarpastelock. Man ska testa allt en gång i livet i alla fall har jag hört.

Jag gjorde sugarpasten själv. Det gick åt ett helt kilo med florsocker. Mums. Det var riktigt roligt att försöka få till det. Kavla var inte lätt och inte heller att trycka ut blommorna. Mycket tålamodsprövande så kanske är det en perfekt hobby för mig. Tålmod måste alltid tränas.

Tårtan kanske inte blev den mest perfekta i världen men jag är nöjd i alla fall. Det var ju trots allt första försöket.

Här har jag just spacklat tårtan inför att lägga på locket.
Locket ville jag ha blått. Här har jag kavlat och kavlat och
kavlat lite till. Puh, vad det var svårt.
Locket på. Inte helt perfekt men det duger.
Och så här blev den. Lite bubbligt och skevt men men...
Vi åkte till Kungsbacka och firade med kompisarna som
också varit på sitt första upprop.

Mums! Tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar