02 augusti 2010

Tema förråd

Denna veckan ska många saker klämmas in. Mikael är ledig och allt det där som vi har velat göra hela sommaren ska bli gjorda. Hur det ska gå till det vet jag inte riktigt.

Det mesta är sådant som är mer anpassat för Mikael. Jag är inte så där väldigt bra på att bygga förråd. Jag ska försöka hjälpa till med det jag kan. Han får visa så gör jag som han säger. Man kan säga att temat för veckan är förråd för när det ena förrådet är byggt ska det andra förrådet renoveras. De gamla hyllorna ska slås ut (de är väldigt väggmonterade) och nya hyllor ska monteras upp. Och sen ska alla saker sorteras i lådor och ställas fint i hyllorna. Jag ser fram emot ett städat förråd där allt har sin plats. Alla verktyg hänger på sin krok och alla skruvar är sorterade och i sin ask. Jag kan riktigt se hur fint det kan komma att bli.

Om vi hinner ska hela arbetsrummet packas ner i flyttlådor och lådorna ska ställas in i det nya förrådet för tillfällig förvaring. Och när tid finns ska arbetsrummet renoveras och bli Myrans rum. Det är inget som kommer bli gjort på en vecka utan det får ta den tid det tar. Under tiden har Myran det rum hon nu har kvar.

Förutom allt arbete ska vi försöka hinna med lite mys och trevligheter också. Kanske ett kvällsdopp i havet, en lunch ute på stan och någon shoppingtur. Men framför allt ska vi sova länge på morgonen. Ja, ni vet, så länge som en Plopp tillåter men ingen stress i alla fall.

Det ska bli roligt att få sakerna gjorda. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar