23 november 2011

Adventsstädning pågår.

I dag storstädar jag inför advent. På torsdag ska Stella och jag pynta fint vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Ska bli underbart att få in julen här hemma och låta stämningen landa.

Jag kryper runt på golvet och torkar lister och så torkar jag av alla fönsterbrädor och allt annat jag kan komma på behöver sig en omgång. Det enda som inte blir gjort den här julen blir alla fönster. Mina armar klarar inte av att putsa fönster och mannens nyopererade mage fixar det inte heller så vi anser oss ursäktade från detta. Det är ju egentligen ingen större idé att putsa fönster ändå när man bor så nära havet som vi gör. En enda liten vindpust och det är ogjort arbete. Näpp, vi struntar i det helt men inget annat kommer undan.

Det är det vi gör denna onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar