22 november 2011

Symötestisdag - julgranspyssel

I dag är det symöte hos Husmorsskolan. Jag har inte visat upp något på ett tag men nu är jag tillbaka. Inte för att jag har något stort att visa men här är pysslet absolut i full gång. Nu är det dags att sätta gång att sy hjärtan som vi ska ha i granen i år. Det blir handgjorda saker endast i år är tanken. Främst är det för att julgranskulor i granen när man har en bolltokig kille känns inte helt lämpligt men också för att det är så roligt att pyssla.

Jag har inte kommit längre än att tygbitarna är utklippta och spetsen framtagen. Men snart så...

(lite ljus när man ska fotografera hade inte varit dumt)

4 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se dina färdiga julgrans prydnader. mvh Anita

    SvaraRadera
  2. AnNie: Ja, jag ser också fram emot resultatet.

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se dom färdiga julgransprydnaderna, hoppas du visar dom sen. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  4. Jag är också spänd på att se vad du får till för fint!

    Kram fr Maja

    SvaraRadera