11 november 2011

Stora planer.

När man är förpassad till sängen för att man inte orkar med något annat så går hjärnan igång på storvarv efter ett tag. Väldigt farligt kan jag säga för det brukar innebära mycket arbete när tankearbetet är klart. Förutom att självklart alla pyntdetaljer för advent och jul vänds och vrids på så har min hjärna börjat fundera på övervåningen igen. Nä, vi verkar aldrig bli klara med övervåningen. Noels rum är bara provisoriskt gjort, arbetsrummet är kaos och halldelen är fortfarande inte målad. Så kan vi inte ha det. Mina ögon får ont varje gång jag är på övervåningen och det är inte skönt. Inte ett dugg.

Noels rum behöver en vägg och det behövs en fin tapet. På tapeten ska det helst vara fina bilar och det ska gå i grönt. Och sängen ska ställas där den egentligen ska stå och då måste skåpet bo på ett annat ställe. Ska skåpet bo på ett annat ställe måste vissa saker i Stellas rum byta plats. Helst skulle jag vilja ha en väggfast bänk-variants-förvarings-sak i Noels rum som just nu finns i mitt huvud och i arbetsrummet vill jag bara helt enkelt ha ordning. Färgen i halldelen har jag fortfarande ingen som helst aning om så det blir antagligen inte målat den här gången heller. Jag som inte brukar ha beslutsångest men vilken färg jag ska ha på övervåningen verkar vara omöjligt att komma fram till. Som ni hör går vilt till i mitt huvud för tillfället.



Det jag kan sammanfatta det hela med är att en viss man snart kommer att ha en hel del att göra och att jag kommer ränna runt och försöka få saker som jag vill. Och en Noel kommer förmodligen få lånas ut till en farmor och en mormor får komma hit och tapetsera. Puh!

5 kommentarer:

  1. Phu! Men bra om du kan få hjälp!

    SvaraRadera
  2. Men du, är du inte pigg från din borelia ännu? usch vad jobbigt det måste va. Vilka fina tapeter du visar. Trevlig helg! Och krya på dig! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Att vara någons fru: Det kommer bli så bra. Tidsplanen är klar. Nu är det "bara" jobbet kvar;)

    Linda: Borrelian är tack och lov borta. En släng av magsjuka den här gången. kram

    SvaraRadera
  4. Vilka otroligt fina tapeter du har hittat. Krya på dig nu
    stora kramen

    SvaraRadera
  5. Sammanfattning=bra plan

    SvaraRadera