25 november 2011

Julklappar.


Så här såg det ut hemma hos oss för någon vecka sedan. När leksakskatalogen kom. Barnen satt så i säkert en timme och pekade och tjoade över fantastiska leksaker.

När det gäller julklappar så är vi klara med det. Jag har ju som mål varje år att vara klar till den första november för jag tycker om att ha december tom från julklappsstress. I december ska man baka, mysa och pyssla tycker jag. Så barnens hurra-rop över allt fint kanske inte ger så stora resultat i tomtesäcken men jag tror de ska bli nöjda i alla fall.

2 kommentarer:

  1. vilken bra idé att försöka vara klar i november redan! Slippa stressa och bli helt galen i december...å andra sidan köper vi inte julklappar till så många :)men i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Hej Dorro!

    Jag brukar precis som du försöka vara klar med julklapparna innan decembermånad startar. Dels för att slippa julstressen och trängseln i affärerna men också för att julklapparna brukar bli lite mer genomtänkta när jag är ute i god tid. Men i år är jag NTE ute i god tid och jag måste erkänna att det gör mig lite stressad. Tillbaks till det vanliga nästa år med andra ord. ;)

    Ja, tänk vad barnen tyckte om de där leksakskatalogerna då de var små. Våra döttrar brukade skriva sina namn bredvid de sakerna de skulle vilja ha. Något år kommer jag ihåg att vi sa att detvar bättre om de skre namn vid det de INTE ville ha för då skulle det gå snabbare. ;)

    Men hjälp, vad det händer grejer hemma hos er med magsjuka och blindtarmsoperation. Jag hoppas att maken mår bra nu och är på benen igen och att ni alla har blivit friska och krya?

    Tack för din önskerubrik Dorro! En kul utmaning att skriva om något som någon annan bestämt. I det stora hela är jag nog samma Lotta som jag alltid har varit med den stora skillnaden att jag nu tar bättre hand om mig själv, prioriterar mig själv och älskar mig själv. Det var jag dålig på tidigare. Duktiga flickan har ersatts av flickan sm är "good enough" vilket är en skön känsla. Det är skönt att höra att du också har landat på dina fötter igen vännen. Det är en resa som heter duga och även om vi alla har olika resor så finns det så mycket vi alla delar. Det viktigaste jag har lärt mig under hela den här resan är att lyssna på min kropp. Den känner mig bättre än någon annan och vill mig bara väl.

    Ta hand om dig du fina och ha en riktigt fin Första adventshelg tillsammans med din familj.

    Kram Lotta

    SvaraRadera