14 november 2011

Längtan och måndagslistan.

Nu längtar jag verkligen efter advent och jul. Jag längtar efter stämningen, allt fint pynt, baket, maten, godiset och allt mys. Framför allt allt mys. Det ska blir härligt att förvandla hemmet till ett julhem med ljusstakar och stjärnor i fönstren. Det lyser upp denna mörka årstid och gör allt behagligt igen. Snart. Väldigt snart.

Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • magsjukan är över.
  • helgen varit så bra.
  • vi kommit igång med övervåningen. I helgen ska en vägg upp.
  • vi fick bjuda in oss själva på en fantastiskt god middag hos systern igår.
  • det snart är dags att hämta Stella från skolan och vi kan mysa massor.
  • jag har fina vänner som tänker på mig och skickar mysiga brev till mig.
Ha nu en underbar vecka allihop. Det planerar jag att ha.

6 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar bild :) Längtar!! Fin måndagslista :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni är friska nu.
    Och ja - här längtas också efter julen... eller advent i första andetaget.

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också till advent =) Nu kan du vinna en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  4. Hej Dorro!

    Åh, jag förstår precis hur du känner det för den där längtan har slagit till här också. Det är något med mitten av november som triggar igång den där julkänslan. ;)Och det är hela den där resan fram till jul som jag njuter allra mest utav. Alla förberedelserna och längtan. Nedräkningen och myset. Vi har tjuvstartat lite. Små steg. ;)

    Härlig måndagslista och vad skönt att höra att magsjukan har flugit sin kos nu. Hu, magsjuka är det värsta som finns! Det finns inget tillfälle då jag känner mig ynkligare.

    Ha nu e fantastisk vecka och jag kan tänka mig att du har en liten tjej som räknar ner dagarna? Härligt! :)

    Stor Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild! Nu ör verkligen julen nära :)

    SvaraRadera
  6. Trillingnöten: Tack!

    Husfrun: Längtar verkligen massor.

    Lotta: Tiden före jul är nästan bättre än själva julafton. Allt pyssel och mys och uppbyggandet. Fin tid vi har framför oss! kram på dig

    Sandra: Tack!

    SvaraRadera