05 november 2011

Kalas för en sjuåring.

Om två veckor fyller min tjej sju år men vi har haft kalaset för kompisarna idag. Jag tycker att det blir så mycket kring födelsedagen så det känns bra att sprida ut det lite.

Så vid fyratiden dundrade in nio fina kompisar klädda i pyjamas redo för pyjamasparty och filmmys.

Vi började med lite mat. Man måste faktiskt äta lite riktigt mat innan man fyller magen med godsaker. Det blev en ugglemacka till var och en.

Sen öppnades det presenter. Många fina saker blev det och Stella är jätteglad för allt hon fick.

Alla barnen satte sig tillrätta för att titta på Trassel. Till filmen fick de chips och marängsviss.

Kalaset avslutades med dansstop där alla blev utsedda till vinnare och fick varsin medalj i form av en tablettask att hänga runt halsen och ett suddgum som såg ut som en katt.

Barnen gick härifrån trötta men glada.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med pyjamasparty tillsammans med kompisarna! Grattis i förskott till den blivande 7-åringen! Och ugglemackan såg ju helläcker ut. :)

    Jag måste erkänna att jag blir helsugen på pyjamasparty när jag läser ditt inlägg. Det var ju evigheter sedan jag var på pyjamasparty (döttrarnas räknas inte riktigt eftersom vi föräldrar nog mer bara var några i kulissen som servade ;)). Kanske dags för ett pyjamasparty här hemma. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: Ja det var kul med pyjamasparty. Ja pyjamasparty vore väldigt kul. Säg till när det blir så kommer jag;)

    kram

    SvaraRadera