29 november 2011

Symötestisdag - adventskalender

I dag är det dags för symöte. Maja visar upp en adventspåse idag och jag hade samma tanke inför den här tisdagen. För ett antal år sedan sydde jag den här adventskalendern till Stella. En present varje söndag. Det är mer lagom tycker jag. Stella älskar den här kalendern och jag tror den representerar jul här hos oss för henne.

Fyra fickor och en krubba. Tanken var att det skulle vara siffror på fickorna men det blev aldrig så av någon anledning som jag glömt nu.


Julkrubban är lite småkomisk tycker jag men jag gillar den ändå. Jag är lite kär i afroängeln.


Vad har ni andra hittat på?

7 kommentarer:

  1. Vilken söt!!! Jag gillar idén med en present varje advent. Vi har ärvt en broderad som det är menat att det ska vara present på varje dag, men det är så himla svårt att komma på något till varje dag så i år tog jag inte ens fram den.

    SvaraRadera
  2. johanna: Tack! Ja att ha varje dag tycker jag blir för mycket och det man ger då blir ju väldigt pluttigt.

    Annika: Tack!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin! Jag gillar den verkligen :)

    SvaraRadera
  4. Trillingnöten: Tack! Vad glad jag blir.

    SvaraRadera
  5. Lite South Park över krubban :)

    SvaraRadera
  6. Lisa: Hahaha! Det har du rätt i. Det har jag aldrig tänkt på.

    SvaraRadera