28 november 2011

Måndagslistan.

Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • vi har ett så fint adventigt hem.
  • huset inte blåste bort i stormen igår.
  • våra barn är underbara även om den ena är lite väl busig.
  • det går att plocka mossa fortfarande så jag kan plocka mer till en dörrkrans jag ska ge mig på.
  • det finns så många hjälpsamma vänner.
Veckan som kommer är lugn men i helgen då händer det saker nästan varje minut. På fredag kväll ska Stella på kalas och sen ska hon på kalas igen på lördagen. Min mamma kommer hit på lördag och stannar till på söndag då vi ska ha familjekalas för båda barnen. På kvällen på söndag ska vi på adventskonsert. Hur vi ska få ihop allt det där det vet jag inte riktigt än men det brukar ju lösa sig. Förutom en galen helg har jag tänkt mig lussekattsbak och lite dörrkranspyssel. Så det blir ingen sysslolös vecka den här veckan heller.

Hur har ni det?

1 kommentar: