05 maj 2012

11 frågor.

 Trillingnöten har utmanat mig att svara på hennes 11 frågor. Här är svaren:

1. Finns det liv på andra planeter? Varför/Varför inte?
Det känns det som det borde finnas för varför skulle vi vara de enda i detta stora universum. Det finns säkert en och annan jord därute med glada människor/varelser.

2. Om du fick äta bara ett sorts godis resten av ditt liv, vad skulle det vara?
Oj hjälp vad svårt. En sort alltså? Jag tror faktiskt det kan vara något så trist som Knattepluppar.

3. Morgonmänniska eller kvällsmänniska?
Helt klart kvällsmänniska. Efter klockan 10.00 vaknar jag till hur trött jag än var innan.

4. Vilken superkraft skulle du helst vilja ha?
Jag skulle vilja förflytta mig från plats till plats med hjälp av en fingerknäppning. Det vore underbart. Då skulle jag besöka vänner i USA när helst jag kände för det och jag skulle plötsligt sitta i soffan hos en god vän och titta på Grey's trots att det är halt och kallt utomhus.

5. Vad är det pinsammaste du gjort?
Oj, det vet jag faktiskt inte riktigt. Sånt kommer jag faktiskt inte ihåg. Det är rätt bra det här med guldfiskminne ibland.

6. Vad skulle du säga till dig själv, som du är idag,  om du såg dig med ditt 70-åriga jags ögon?
Det har jag undrat över ett tag. Hur klok har jag blivit och hur mycket har jag lärt mig av mina misstag? Men jag skulle nog säga till mig att varva ner och ta dagen som den kommer. Inte stressa upp mig för småsaker och så skulle jag nog säga att hur du än gör så kommer livet bli bra bara jag har rätt inställning.

7. Finns det något du ABSOLUT inte skulle äta i en situation som handlar om liv eller död?
Jag tror nog att jag skulle kunna sätta i mig vad som helst faktiskt. Det finns mycket jag inte tycker om och mycket som jag tycker är fruktansvärt äckligt men jag skulle nog överväga det mesta.

8. Vilken dokusåpa skulle du helst medverka i?
Jag tror faktiskt inte det finns någon som jag skulle kunna tänka mig. Jag skulle inte trivas att synas i tv. Visst är jag tråkig?

9. Om det fanns ett piller som gjorde att du levde i 130 år, skulle du överväga att ta det?
Jag tror inte det. Alltså det vore ju förstås fantastiskt att få se sina barn långt genom livet men jag tror att man tröttnar på livet till slut. Man blir nog klar på något sätt.

10. Bio eller film i soffan?
Film i soffan.

11. Vilket är ditt sämsta köp någonsin?
Jag har köpt många saker som jag egentligen inte behöver. Jag skulle nog säga att de sämsta köpen oftast handlar om kläder. Något som jag köper på rea och sedan aldrig tar på mig.

Och nu är det meningen att jag ska hitta på 11 frågor och skicka vidare till andra bloggare. Jag tror jag får suga på den karamellen en liten stund så frågorna och vem jag skickar vidare till kommer inom kort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar