08 maj 2012

Sommarplaner.

Här sitter jag och fyller i ledighetslappar för barnen. Tänk att det är dags att fylla i när barnen ska vara lediga i sommar? Tiden går så fort och jag förstår ingenting. Nyss var det hemsk vinter och nu skiner solen och snart är det midsommar. Samma känsla av stress infinner sig som varje år vid den här tiden. Den där att tänk om sommaren går för fort och jag inte hinner med att njuta eller göra alla de där mysiga sakerna som man längtar efter under den mörka tiden på året. Känner ni igen er?

Förmodligen kommer barnen vara hemma mycket men jag vet inte riktigt än för jag vet inte hur min kurs kommer ligga under sommaren. Jag hoppas att få veta det idag. Vi har inte planerat vår sommar ännu men jag vet att det inte blir några stora utsvävningar utan det blir till att vara hemma och hitta på roliga utflykter i närheten. Man kan göra så mycket roligt bara man är påhittig nog. Vi kommer säkert åka en sväng till Stockholm för det gör vi varje år. Två av Mikaels syskon bor där så vi brukar försöka besöka dem varje sommar. Och jag hoppas att mannen och jag ska få möjlighet att komma iväg för oss själva en natt i alla fall och jag önskar en tur ner till Skåne för att se det vackra som finns där.

Vi får se hur det blir. Hur som helst blir det sommar och vi ska vara lediga tillsammans och bara vara så som man bara kan när det är just sommar. Åh, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar