21 maj 2012

När man måste tala ett språk man inte kan.

Den fantastiskt vackra tjejen från Ecuador kan nästan ingen engelska och absolut ingen svenska. Hur pratar jag med henne? Med hjälp av Google translate förstås. Vi har riktigt roligt tillsammans kan jag intyga om. Det blir många skratt men vi förstår varandra och det är ju det viktiga. Någonstans långt där bak i huvudet väcks min spanska till liv. När jag var barn gick jag på ett dagis som hade en spansktalande avdelning. Jag var där väldigt mycket och lekte och behärskade därför spanska ganska bra. Sen flyttade vi och allt försvann och dum som jag var valde jag inte att läsa spanska i skolan. Nu har jag fått chansen igen så nu leker jag att jag kan spanska. Det är en riktigt rolig lek. Jag tycker ni borde prova.

6 kommentarer:

  1. Åh vad kul! Det är så himla bra med vänner från olika delar av världen, man lär sig alltid nåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Det är så roligt!

      Radera
  2. Kan ingen spanska alls och tyska läste jag bara i högstadiet. Vilket var en driljon år sedan :)) Engelskan blir det lite pratat då och då, lite hjälpligt så där ;)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem kan det språket man läste i skolan? Det är roligt att i alla fall försöka.
      kram

      Radera
  3. Haha, google translate är riktigt roligt :)
    Men jag tror säkert att du kommer att bli en fena på spanska väldigt snart.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja en fena har jag svårt att tro men kul är det.

      kram kram

      Radera