05 februari 2010

Barn är underbara!

Vi satt just och åt middag. Stella hade beställt tacos så det fick det bli. Det tycker vi alla är väldigt gott.

Under middagen satt vi och pratade om ditt och datt. Jag frågade Stella om hon ville åka till Astrid Lindgrens värld igen till sommaren. En väldigt dum fråga egentligen men man ska ju involvera barnen i familjens planer har jag hört. Hon vill förstås åka dit igen för hon älskar ju att vara där. Jag säger att vi inte vet om vi ska åka än men kanske och att det ju är ganska långt kvar till sommaren. Sen säger jag att jag hoppas att det inte regnar lika mycket om vi åker. Det regnade ju hela tiden när vi var där förra sommaren. Till detta var Stellas kommentar:

Regnade det???!!!!

Mikael och jag bara tittade på varandra chockade. Där fick vi verkligen bevisat att barn märker inte när det regnar, är dåligt väder. Har de roligt så har de. Vädret spelar ingen som helst roll.

2 kommentarer:

  1. Jag hörde även att ni ska åka till Finland. Kanske till sommaren eller inte till sommaren. Men "på en lördag blir det i alla fall".

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att man kan åka till Finland över dagen.

    SvaraRadera