26 februari 2010

Kladdiga fingrar!

När jag var liten och det skulle målas fingerfärg på dagis började jag alltid gråta. Från att jag var bebis har jag avskytt att bli kladdig om händerna. Att måla fingerfärg är rena mardrömmen. Att mina barn skulle få måla med fingerfärg hemma har inte funnits med på kartan. Inte alls.

Att ha avtryck på barnens händer och fötter känns som ett måste och ska det bli sådana behöver fingerfärgen fram. Så jag fick bita ihop och låta Stella kladda på papper också. Det gick riktigt bra måste jag säga. Hon är ju trots allt stor nu så hon kan kontrollera sina händer.

Vi hade en roligt stund tillsammans. Stella skrattade galet mycket när jag skulle måla på färg på hennes fot. Att lyckas få ett handavtryck av Noel var ingen lätt match så vi gav upp den tanken men vi fick ett misslyckat avtryck i alla fall.

Stella målar fina teckningar.
Noel är inte helt nöjd med att ha sin
fot målad.
Ha, detta ska ni inte lyckas med. Jag
vägrar att öppna handen.
Fingerfärgande!
Noels och Stellas högerfot.
Noels hand och fot. Handen är misslyckad men
vi fick en i alla fall.

1 kommentar:

  1. Arket med bådas fötter är sååå fint!!

    SvaraRadera