02 februari 2010

Winter wonderland!

Man blir inte klok på den här vintern. Det är snö och kallt mest hela tiden. Det snöar i massor och det måste skottas flera gånger om dagen.

Det är som mina barndomsvintrar. Det var alltid snö på vintern när jag var liten. Det är i alla fall så jag minns det och i år har det varit precis så.

Man kan ju tycka massor om det här med snö men jag tycker faktiskt mest att det är väldigt trevligt. Jag tycker om tystnaden som snön för med sig. Jag tycker om att det inte regnar och är grått. Jag tycker om ljuset. Jag tycker om att man kan vara ute och leka roliga lekar. Jag tycker om ljudet när man går. Jag tycker om det kalla. Jag tycker om att ha mössa på mig varje dag. Jag tycker helt enkelt om vintern precis som den är just nu. Vit och underbar!

Idag har det snöat i massor. Mikael har varit ute och skottat två gånger tror jag. Minst! En av gångerna var Stella med. Hon hade hur roligt som helst. Hon lekte ute med sin sopborste en bra stund. Allt skulle sopas. Mycket snö att ta hand om. När hon var klar med framsidan tyckte hon att även trädgården behövde sopas.


Växterna i krukorna behöver sopas av.
Det är så bra när man kan hjälpas åt.

Det är så roligt med snön.

Ganska tungt också.
Så här såg det ut på kvällen utanför vårt hus.
På kvällspromenaden.

***
It's been snowing and snowing. We are not use to winters like this in my part of Sweden. It usually rains a lot but not this year. We've had snow since before Christmas and it keeps coming.
Stella was out playing in the snow today. She loved it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar