11 februari 2010

Jag gillar vardagen.

Nu börjar jag känna att det börjar bli ordning på livet. Det flyter på bra. Vardagen är tillbaka och det tycker jag är skönt.

Nu har jag vant mig vid att ha en liten bebis hemma och känner att jag vet lite bättre vem han är. Rutinerna börjar sätta sig. För att lillkillens dygn ska fungera behöver man väcka honom på morgonen vilket har varit en av de största omställningarna för mig. Jag är inte bra på att gå upp på morgonen. Jag har vant mig så vid att sova länge men vill man ha en nöjd bebis som sover på natten så får man offra sig lite. Och det har varit bra för mig känner jag. Jag känner mig mer tillfreds för jag hinner med det jag vill göra under dagen och det är alltid bra.

Nyhetens behag och fest är alltid trevligt men vardagen är trots allt det som är bäst. Det är då man lever sitt liv. Det är då man utvecklas, stöter och blöter och har bra och sämre dagar. I vardagen är rutinerna ramen och överaskningarna glädjen. Livet rinner på och man känner sig så där allmänt nöjd. Det gillar jag.

Nu ska jag fortsätta med min vardag. Jag är nästan klar med dagens städning och snart kommer min syster och lilla Emmy. Det blir trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar