28 februari 2010

Mössberoende

Jag är en mössperson. Alltså jag älskar att ha mössa på mig. Jag trivs med att ha något på huvudet.

Jag märker inte ens att jag har mössa vilket gör att jag allt som oftast har mössa på mig inomhus. Från början har det varit ett bra sätt att slippa göra ordning håret. Under mössan syns det ju inte hur håret ser ut. Väldigt praktiskt tycker jag. Det praktiska har övergått till ett beroende kan man säga. Jag tar på mig mössa när jag går upp på morgonen för att få håret ur ansiktet. Sen gör jag ordning håret och tar på mig mössa igen när jag går ut för att sedan inte ta av den när jag kommer hem.

Jag har ett par stycken mössor hemma. Inte jättemånga men tillräckligt många för att variera mig beroende på humör eller kläder.

Sommaren är den jobbigaste årstiden när det kommer till mössberoende. Då blir det ju faktiskt lite för varmt. Jag har funderat på hur jag ska lösa det när sommaren kommer. Om någon har bra förslag så säg gärna till för hur ska jag klara sommaren utan huvudbonad.

Min man är inte överförtjust i min envishet att ha något på huvudet. Han vill se håret säger han. Skumt det där. Mina mössor är ju jättefina ju!

Så här ser en livs levande smurf ut.

2 kommentarer:

  1. Turban! Sån där kulturig tunn som Simone de Beauvoir alltid hade... :)

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på indisk slöja! En skir, kanske turkos... fast sari till kan bli opraktiskt.

    http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2006/03/kristin-kreuk-partition.jpg

    SvaraRadera