13 februari 2010

BRIO rockers

När man ska få bebis så handlar man en hel del saker som det lilla miraklet kommer att behöva. För det mesta köper man för många saker som man egentligen inte behöver. I alla fall till första barnet. Till andra barnet har man förhoppningsvis blivit lite klokare och ser till att handla det som man faktiskt verkligen behöver.

Inför Noels födelse handlade vi inte speciellt mycket. Vi hade redan det viktigaste som säng och vagn. Vi köpte ett babyskydd billigt av Mikaels arbetskamrat. Det köptes in några nappflaskor och nappar och lite sånt småplock som jag visste att vi skulle komma behöva. Och vi har klarat oss galant!

De senaste 10 dagarna (kanske ungefär så många) så har vi jobbat med att få Noel att vända på sitt dygn och sova i egen säng. Det har gått ganska okej. Det krävs väldigt mycket tålamod vilket ju är något som jag saknar. För att få honom att somna får man hålla fast hans napp och buffa på hans söta rumpa. Mysigt en liten stund men efter ett antal "nattningar" så blir det rätt jobbigt att hänga över spjälsängskanten. Framför allt blir det jobbigt på kvällen då det som längst har tagit 2 timmar att få honom att somna. Jepp, här är vi envisa ska ni veta.

Det har blivit att det främst är Mikael som tar hand om insomningarna för jag blir tokig. Jag klarar inte att stå där och buffa. Ryggen gör ont men framför allt kryper det i kroppen på mig av rastlöshet.

Men så fann vi räddningen. Vi hittade lösningen på problemet. Vi såg ljuset kan man säga. Nattningarna tar fortfarande tid men man slipper hänga över kanten. Nu kan man sitta på min sängkant och lätt gunga sängen fram och tillbaka. Det är enkelt och det är briljant.

Vi rekomenderar alla bebisföräldrar att inhandla Brio rockers. Man skruvar fast dem på spjälsängen och vips är det en vagga. Helt fantastiskt!

1 kommentar:

  1. amen! Vi köpte våra innan Tuva kom, på gekås faktiskt. De är såå bra!! T om Moa kan vagga henne till sömns!

    SvaraRadera