19 februari 2010

Kan det bli vitare?

Fyyyy! Usch! Bläää! Vad jag är trött på snö!

Nu är det snöstorm i Göteborg IGEN! Det snöade större delen av dagen igår och även idag. Undra när det var en vinter som den här senast i västra Sverige. Det har varit vitt sen i julas. Hur galet är det?

Imorgon ska Stella på kalas i Kungsbacka. Ett kalas som hon längtat efter. Det kalas som hon ser fram emot mest förutom sitt eget kalas. Om hon får veta att vi inte kan åka dit så kommer hon gråta hela dagen. Bläää! Jag vill inte det. Jag vill att hon ska kunna gå på prinsesskalas. Hur kompenserar man en femårig tjej när hon missar ett kalas för en så dum sak som snö? Jag har ingen aning. Så om det inte toksnöar i natt så kör vi ner om det så ska ta oss två timmar att komma dit.

Förutom oro över att inte kunna ta sig till kalas så har vår lilla bebis fått feber. Han är gnällig och ynklig. Stackars liten myspojke. Han slukar flaska efter flaska så det är ganska törstigt. Sovit dåligt har han gjort hela dagen och nu verkar han inte kunna somna för natten. Plutten! Ingen väldigt hög feber än så länge vilket är bra men han är lite medtagen. Jag ringde rådgivningen för jag kände att jag glömt bort vad man gör och vad man ska tänka på när en liten pluttbebis är febrig. Tänk att man kan känna sig så okunnig plötsligt när ens lilla plutt är sjuk. Det känns som man inte kan lita på sin egna kunskap utan måste rådfråga en expert. Sköterskan sa inget som jag inte redan visste men ändå kände jag mig säkrare när jag la på luren. Underligt det där.

Nu ska jag sova och jag planerar att när jag vaknar så ska det vara lika mycket snö som nu och inte en smula mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar