26 februari 2010

Ensam hemma!

I dag ska pappan och Noel Plopp åka till Vallda och hälsa på farmor och farfar. Myran är på dagis. Mamman ska stanna hemma.

Mamman ska vara ensam i stora huset. Jag gillar att ha sällskap men ibland behöver även jag lite tid helt för mig själv.

Jag har börjat dagen med att städa ordning köket. Jag kan inte göra något om inte köket är rent. Planen för dagen är att pyssla och sova. Ett pyssel har jag redan gjort klart men det finns mer att göra. Har tänkt mig göra en skylt som jag haft i tankarna ett bra tag nu och så ska jag spraymåla hyllorna som ska vara under trappan. Och hinner jag så ska jag även bara sitta och göra absolut ingenting.

Men eftersom jag vet precis hur jag är så vet jag att jag kommer sakna ljuden från familjen men jag ska göra allt i min makt för att bara njuta av att ha tid att vara kreativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar