07 maj 2010

Ännu mer trädgård

I dag smäller det! Vi ska åka och handla blommorna till trädgården.

Som jag har suttit med näsan i trädgårdsböcker den här veckan. Det finns så mycket fint och så många saker man kan göra men så liten yta. Jag har ritat, suddat, ritat igen. Jag har bestämt vilka blommar jag vill ha och sen ångrat mig och börjat om. Så igårkväll kände jag mig klar. Kände mig nöjd.

Så vaknade jag idag och satte mig för att titta på det igen och då saknades det något. Det kändes tomt. Jag började rita igen, denna gången i skala (fyy vad jag är duktig) och insåg att ytan från trädet till häcken, som förövrigt rivs i denna stund, är större än vad jag tänkte. Alltså jag kan se genom fönstret hur stor den är men jag har bara inte tänkt på det. Så nu har jag kommit på att där ska jag ha tre öar. Tre öar som är en meter i diameter. Temarabatter ska det vara. En rosa, en lila-blå och en vit rabatt tror jag. Eller en röd, en vit och en rosa. Eller...ja ni fattar.

Jag skulle vilja ha mer men någonstans ska ju faktiskt barnen få plats att vara. Vore ju riktigt trist om dom inte får vara i trädgården.

Vi får se men jag tror att det kommer att bli fint när det är klart. Om några år vill säga när allt jag har planerat kommit på plats. Lite för dyrt att göra allt samtidigt.

Iiiiiiiihhhhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar