20 maj 2010

Så här ligger det till...

Doktorn jag var hos var jättebra och rolig. Han var tysk och pratade med sån där kul brytning.

När jag kom gående in till hans rum så frågade han hur gammal jag var. Jag svarade ungefär 80 år. Varpå han svarar "Mmm, det var det jag tänkte".

Han kände och klämde på mina leder och framför allt mitt knä. Han konstaterade att jag helt självklart har inflammation i knät och det fick jag en cortisonspruta för. Aj! Ska tillbaka och få en till om två veckor.

När det gäller allt ont i kroppen så sa han att det inte är hans expertområde men att han nästan garanterat kan säga att det är Psoriasis Artrit. Så han ska ringa sin doktorskompis som är expert på området och böna och be henne om att ta emot mig. Snällt av honom!!

Jag är nöjd med dagens resultat. Knät kommer snart bli bättre och jag ska förhoppningsvis kunna gå mer rätt så att höfterna inte blir så felbelastade. Och någongång framöver så ska jag väl få en tid till Artitexperten och få rätt behandling av henne.

Vad jag tycker om att det förmodligen är Artit vilket jag har trott länge? Det vet jag inte än. Det ska jag fundera på en annan dag. Nu väntar jag på att få använda mitt knä. En sak i taget.

***
The doctor was great. He really took care of me. He gave me the shot I needed for my knee to heal. And he is sending me to an expert on Psoriasis arthritis because that's what he thinks I have. Not a surprise at all.

1 kommentar:

  1. Så bra att det går framåt. Jag hoppas cortisonet hjälper snart!

    SvaraRadera