18 maj 2010

Verkar bli en lat dag

Jaha, så vad ska det bli av den här dagen?

Jag har en massa saker jag kan tänka mig att göra men mannen han verkar tycka att det är en sovdag. Han och Ploppen sover båda gott uppe i sovrummet. Själv har jag varit uppe sen 7.20.

Jag skulle kunna tänka mig att:

* åka till Byggmax och köpa det sista virket till staketet och virke till mina odlingslådor
* bygga ihop odlingslådor så jag kan få mitt grönsaksland
* åka till en hälsokostaffär och köpa lite bra saker som jag behöver
* köpa jord till odlingslådorna och grönsakerna som ska bo däri
* städa huset mest för att sitta här och göra ingenting känns trist
* åka och umgås med någon

Ja, egentligen kan jag tänka mig att göra en hel del bara det inte är lika trist som att sitta i ett helt tyst hus och vänta på att mannen ska vakna.

Till mannens försvar ska jag säga att han har varit uppe sent och gjort bra saker och igår sprang han 15 km som förberedelse inför Göteborgsvarvet på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar