21 maj 2010

Årets folkfest stundar

Jag vädjar till alla läsare att be till vädergudarna om fint väder med solsken imorgon för då är det dags för årets folkfest. Göteborgsvarvet! Då ska det sittas på filt och ätas picknick har vi planerat.

Jag ska sitta på vår gamla plats. Den som vi alltid satt på när "gubbarna" på gården hemma sprang. Varje år, samma plats. I år tänkte min syster och jag att det är dags att ta platsen tillbaka. Nu är det inte pappa vi ska heja fram utan våra män och ni ska veta det, att vi är grymma på att heja fram springande galningar. På vår plats ser man dem springa förbi precis i start och sen precis när de ska springa in mot mål. Mycket bra!

I dag har vi tänkt ladda för morgondagen med att banka upp staket och plantera grönsaker, jordgubbar och smultron. Kanske blir det lite pasta till middag också. För man måste väl äta pasta inför ett viktigt lopp?

Så snälla hjälp mig få fint väder. Då blir vi sååååå glada!

Kanske vill ni veta vart vi sitter om ni känner för att komma och säga hej. Vi sitter snett mitt emot Preem. En bit före bron (från slottskogsvallen sett) som går över Dag Hammarsköldsleden. Välkomna dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar