10 maj 2010

En ny vecka!

Tiden går så fort tycker jag. När jag tittar i kalendern så inser jag att maj som vanligt kommer att flyga förbi så jag tror jag måste komma ihåg att njuta lite av den. Fast i år är det lite svårt tycker jag med tanke på kylan. Det brukar ju vara varmt och fint i maj ju.

Denna veckan har jag inte så mycket på agendan. I alla fall inte än. Lite småsaker finns det ju alltid men jag har inget större projekt som jag planerar att dra igång vilket nog är ganska bra för förra veckan var jag igång lite för mycket kanske.

Så det jag ska göra är gräva klart två rabatter och plantera ner en klematis och en björnbär. Sen ska jag strö ut lite gräsfrön där det behövs. Det är ungefär det enda som jag bör göra denna veckan. Mikael åker till Vallda igen och är borta tre nätter så det är egentligen bra om jag inte överplanerar för jag ska orka vakna varje natt när Ploppen vill ha uppmärksamhet.

Okej, så vi bestämmer att denna veckan får bli en ta det lugnt vecka. Men vad skönt det låter. Då måste jag bara städa huset först för jag kan inte ta det lugnt i ett stökigt hus. Det är fysiskt omöjligt faktiskt.

Ha en bra vecka allihop. Glöm inte att ta det lugnt ni också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar