21 maj 2010

Dagens största nyhet!

Här haglar det nyheter vill jag lova.

Min fantastiske man har fått ett jobb. Efter sex månaders arbetslöshet får han jobb på ett företag som han inte själv har sökt jobb på utan de ringde honom.

Han var på intervju i onsdags och kom hem och tyckte att det kändes bra men det har det ju gjort förr så vi trodde ingenting om det. På torsdag morgon blir han uppringd och kallad till en andra intervju, samma dag. När han kom därifrån sa han att det verkar som jag kommer få jobb där men de ska ringa mina referenser först. Antagligen ska jag dit imorgon och skriva kontrakt. Och så blev det. Idag skrev han kontrakt. Nu har han ett jobb med massa tusen mer i lön än innan.

Ja och så till det jobbiga med det hela. Han börjar på MÅNDAG! Jepp denna måndagen. Om tre dagar alltså. Panik!

Men vi är jätteglada. Det känns bra att ha en stadig inkomst igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar