25 maj 2010

Popcorn poppade på äppelkvist

Jag tittade ut och vad såg jag för visst?
Popcorn poppade på äppelkvist!
Vår och solsken kom så hit till sist,
blommor poppade på varje kvist.
Om jag sträckt ut armen jag hade fått
en handfull popcorn som luktade gott.
Det var ju inte så, men jag såg ändå:
Popcorn poppade på äppelkvist



***
The children sing this song in church. It's appletree in the Swedish version. The pictures are from our appletree in our yard.

"I looked out the window and what did I see?
Popcorn popping on the apricot tree!
Spring had brought me such a nice surprise,
Blossoms popping right before my eyes.
I could take a armful and make a treat,
A popcorn ball that would smell so sweet.
It wasn't really so, but it seemed to be
Popcorn popping on the apricot tree."

1 kommentar: