27 maj 2010

"Julie och Julia"

Vi tittade på filmen "Julie och Julia" för någon vecka sedan. Jag tyckte mycket om den.

Den handlar om en ung kvinna som har ett tråkigt jobb och känner sig allmänt uttråkad. En dag bestämmer hon sig för att starta en blogg. Hon ska skriva om sitt experiment som hon ska göra under ett år. Laga varje recept ur Julia Childs kokbok. Julia Child lärde det amerikanska folket att laga mat en gång i tiden. Man följer Julie när hon lagar maten och bloggar om det. En mycket trevlig film.

Idéen i filmen inspirerade mig. Kanske inte just matlagningen utan att ha något som man gör under en bestämt tid. Man gör något som man tycker väldigt mycket om att göra eller rentav något man inte tycker så mycket om men skulle vilja lära sig och sen dokumenterar man om det. En rolig idé helt klart. Inspirerande! Jag har gått runt med den känslan i kroppen sen vi såg filmen och den vill inte lämna mig.

Men om jag skulle göra något sådant vad skulle det då handla om. Jag har ingen som helst aning. Och eftersom jag inte kommer på något så blir det nog ingenting med det.

1 kommentar:

  1. Den filmen är underbar! Lite som boken Anja läste... samma tanke, att prova och dokumentera.

    SvaraRadera