08 juli 2010

Dagen då inget blev som det skulle utan bara blev en väldigt väldigt trist dag.

Plan 1a: var att åka till Slottskogen tillsammans med syster yster och Loppan. Vi skulle promenera och gunga bebisar. Så skulle det ha blivit. Istället började det ösregna.

Plan 1b: som jag plötsligt fick för mig var en bra plan istället för att åka till Slottis, detta innan det började regna och vi inte visste att planen skulle gå i stöpet, var att ta en tur till GeKås. Inte för att jag behöver dit utan för att jag känner för det. Det satte mannen stop för. Det är för dyrt tydligen. Jag förstår inte alls vad han menar.

Plan 2: blev att åka till Ikea när barnen vaknat efter sin förmiddagslur. På Ikea regnar det ju inte. En bra plan tyckte vi om det inte hade råkat bli så att Ploppen bestämde sig för att sova i tre timmar istället för sina 40 minuter som han sovit de andra dagarna denna veckan.

Resultat: en regning dag inomhus superutråkad med en gnällig bebis. Inte alls vad jag hade i tankarna när jag motvilligt vaknade imorse efter att ha blivit väckt tre gånger under natten. Tiden idag har använts till att göra absolut ingenting. Eller vänta det är inte helt sant jag har satt igång en tvätt, matat en bebis flera gånger, pratat måånga gånger med en syster i telefon och suttit en hel del i soffan. En supertrist dag kan man säga.

Nu: sitter en Plopp och leker hur glatt som helst. Kan det vara så att sömn spelar in på humöret? Hmm, det verkar så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar