07 juli 2010

Väl förberedd

Då var det dags.

Jag ska till doktorn idag. Den doktorn jag har väntat på att få komma till väldigt länge nu. Sisådär 5 år kanske för att en annan inom detta yrke inte gjorde sitt jobb och jag mådde lite bättre just då så jag såg inte till att höra mig för vad som pågick. Nu mår jag inte bättre längre och denna gången gjorde den senaste doktorn verkligen sitt jobb och jag fick tid på bara några veckor. Det kändes väldigt bra och ovanligt. Ovanligt för mig.

Efter allt för många missöden inom vården så skulle man kunna säga att jag går dit med garden uppe och en plan A och en plan B och kanske en plan C i reserv. Här ska det rätta göras direkt. Inget trams och förhalande. Vill farbror doktorn inte göra något alls kommer denna kvinna att sitta kvar tills han gör det. Så det så!

I går kväll skrev jag en milslång lista med allt möjligt som kan vara bra att berätta när jag kommer dit. Bäst att vara förberedd.

Vi får väl se vad det är för doktor denna gången. Det känns som lotteri. Tänk om jag vinner storvinsten!!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hoppas att besöket hos doktorn gick bra idag och att det kändes bra när du gick där ifrån? Jag håller tummarna! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera