20 juli 2010

Rensningshysteri!

Jaha, då var det tydligen dags för lite rensningshysteri. Jag får det lite då och då. Jag är väldigt bra på att slänga saker men konstigt nog blir det rörigt och fullt i alla fall.

Temat för denna veckan är: allt ska ha en plats.

Jag blir så trött på att det blir stökigt så fort trots att jag faktiskt städar mest hela tiden. Anledningen till det är att det finns saker som inte riktigt har en bestämd plats att bo på så då hamnar de på köksbordet, hallgolvet eller matsalsbordet. Det gör mig tokig!

I går städade jag skafferiet. Det måste man göra en gång i halvåret i alla fall tycker jag. Nu är det fint där inne igen. Allt är upphällt i sina burkar och står på sin plats på hyllan. Fint! Efter skafferiet tog jag tag i vår galna tvättstuga. Vår tvättstuga har Mikael gjort ordning väldigt fint men det som är det stora problemet med den är att den är för liten. Och eftersom den är för liten blir det rörigt ganska snabbt. Nu tror jag att jag har fixat det problemet. Först och främst tog jag ut sådant som bara råkat hamna där inne och så ordnade jag hyllplats för Noels kläder som nu ligger fint vikta. På tvättmaskinen står det nu tre backar, som är namnade, där ren tvätt ska hamna och så får var och en bära med sig den upp och lägga in i klädkammaren. Det tyckte jag var smart. Hittills har det hamnat i en enda stor hög som bara blir större och större för ingen orkar vika och det gillade jag inte riktigt. Jag tror den lösningen blir bra.

I dag har jag vikt en massa Noelkläder. Sådant som är för litet. Nu ligger de fint vikta i "klädpåsar".

Jag vet inte vad jag ska göra mer idag men det finns saker att göra. Vi får väl se vad det blir. Helt säkert är det att det kommer vändas upp och ner på fler ställen för här ska det bli ordning i Petterssonhemmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar