23 juli 2010

Plan för dagen?

Så vad ska man hitta på en sån här halvt om halvt vädrig dag? Jag kommer inte så långt för mannen tog bilen till jobbet.

Ska jag plocka hallonen på busken som jag gick förbi häromdagen? Och ska jag gå till den lilla skogen bredvid och se om det finns blåbär där? Eller ska rensa en klädkammare? Städa Stellas rum kanske? Sitta i soffan och titta på tv hela dagen? Hjälp vad mycket det finns att göra. Synd bara att jag inte känner för något av det.

Jag har redan plockat ordning på nedervåningen och dammsugit så det behöver inte göras. Noel har sovit sin första lur och jag har suttit och läst bok. Nu ligger Noel på mattan framför tv:n. Jag har lagt honom på mage för jag tycker minsann att han ska försöka göra allt han kan någon annanstans än bara i sin säng. Han har varit nöjd i nästan fem minuter nu. Det är nog rekord tror jag.

Näpp nu ska jag fortsätta att bestämma mig för vad jag ska göra. Det måste ju finnas något jag har lust med kan man tycka.

Uppdatering: Det blev en kort promenad till hallonbusken. Det blev en turkisk yoghurthink. Helt okej tycker jag. Blåbär orkade jag inte plocka. Nu monterar mannen upp lagerhyllor i förrådet. Det känns bra. Inte en dag försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar