30 juli 2010

Det ösregnar

Och så kom regnet. Ordentligt med regn. Nu får naturen dricka sig otörstig förhoppningsvis. Alla blommor och träd har suktat efter vatten. Jag hoppas att regnet inte håller i sig allt för länge för jag har vant mig vid det fina vädret.

Jag har vant mig vid att ha altandörren och ytterdörren öppen på vidgavel. Jag har vant mig vid att mitt vardagsrum sträcker sig ut i trädgården. Jag har vant mig vid att gå runt i min lilla trädgård med saxen och pilla med mina växter. Jag har till och med vant mig vid värmen. Sommaren har varit så underbart fantastisk och jag har inget emot att ha det så en liten stund till.

Men regnet kan få ösa ner någon dag till så naturen får sin del och så även mitt hus som blivit försummat när utomhus har hägrat.

I dag blir det en städ- och slappedag. Kanske att vi eventuellt orkar ta oss en liten tur bort till biblioteket bara för att det är mysigt att vara där. Det passar en regning fredag. Vi får se. Vi tar dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar