12 juli 2010

Måndag i sommaren

I dag bar det av till moster Isa för bad och lek. Självklart kom mormor dit som bor alldeles i närheten.

Moster Isa bor i ett stort hus på landet alldeles vid en sjö. Man går en kort liten bit så kommer man till en liten lagom badstrand. Helt perfekt för oss i alla fall. Skönt att ha vattnet så nära huset.

Lite morgonlek på verandran. Busploppen greppar
mammans blommor.
I väntan på att komma iväg.
Mami har simultankapacitet hon. Här matas Emmy
samtidigt som hon underhåller Noel. Man måste
äta innan man ska till badstranden.
"Blir det suddigt om jag hoppar
eller springer åt sidan?"
Lek på filt på stranden
med kusin Emmy.
Mostern mumsar på jordgubbe.
En glad badtjej vilar mellan doppen.
Så här trött är man efter en lång och kul dag.

2 kommentarer:

  1. Anonym21:22

    Jag skulle bara vilja säga att jag inte bor på landet. Jag bor i skogen, det är en helt annan sak. Åker man ytterligare några km bort på Gråbovägen, så kommer man till landet, men jag bor i skogen. Vid en sjö!
    Trevligt att ni ville komma!
    // Mostern

    SvaraRadera
  2. Mostern: skogen schmogen.

    SvaraRadera