20 april 2011

20 april är min födelsedag.

Dags att fylla år igen. Varje år på samma dag kommer denna födelsedag och knackar på dörren. Jag välkomnar varje år och säger:" Jaha, då är jag ett år äldre. Vad ska detta år bjuda på?" Det är lite som att man får nyårsafton två gånger om året. Ännu en chans att bli lite bättre eller rent av fortsätta att vara så bra som man är.

Jag har väl egentligen inget emot att fylla år men i år har det känts jobbigare än vanligt. Att närma sig 40 har visat sig vara lite av en mardröm för mig. Fast självklart är det ju inte året som gör det utan att jag helt enkelt nått en punkt i livet där jag utvärderar mig själv lite mer än jag kanske gjort förut. Jag tror att jag börjar bli klar med min utvärdering. Saker börjar falla på plats och jag ser det jag inte kunde se när det var så mörkt i vintras.

Men idag fyller jag år! Idag ska vi fira! Idag kommer min syster med man och barn hit. Och min pappa. Jag ska laga kycklinggryta och äta kladdkaka till efterrätt. Och min käre man kommer hem tidigare från jobbet för att hjälpa mig fixa och umgås med mig. Det gillar jag. Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer men jag hoppas att kvällen bjuder på godis för det är jag väldigt sugen på.

Så hipp hipp hurra på lilla mig!

5 kommentarer:

  1. Ett stort grattis på födelsedagen. Hoppas att dagen blir underbar och att du får godis i kväll :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Anonym14:19

    <Åh grattis till dig!! (och mig ;)

    SvaraRadera
  3. Husfrun: Tack! Det blir säkert en superbra födelsedag.

    Catrin: Grattis på dig! Vilken bra dag du fyller år på tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! (säger jag här också) Hoppas det blir mycket godis choklad och lyx!

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis till dig en dag för sent! Hoppas att du fick en underbar dag!!

    SvaraRadera