13 april 2011

Inte mycket att skriva om.

Så jag syr mest hela tiden och plötsligt kommer jag på att jag inte har bloggat. Och vad ska jag då blogga om? Just nu är sy nästan det enda jag gör förutom att byta blöjor och leka med barnen. Då och då lagar jag lite mat och drar över med dammsugaren. Men mest syr jag.

Jag syr det ena och det andra. Inte en sak i taget som jag borde utan flera projekt samtidigt. Går från det ena till det andra. Om ett blir för pilligt och tålamodet tryter är det bara att byta projekt och sitta och njuta av enkelheten en stund.

Jag har inget att visa upp mer än oreda. Det som är klart vill jag spara på lite och det som jag fortfarande syr på känns inte roligt att visa. Det är klänningar, hjärtan, ett och annat lapp-projekt och påskfåglar. Påskfåglarna kan jag snart visa så fort jag fixat mitt påskris som de ska bo i ett tag.

Det är det som händer hos mig just nu. Inte så spännande kanske men för min del väldigt kreativt och en känsla av att tiden står still samtidigt som den inte räcker till.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du syr, är så nyfiken på vad du gör. VÄntar på bilder :)
    Jag köper mest tyg, vet inte var tiden tar vägen så jag har inte fått fram symaskinen ännu.

    SvaraRadera
  2. Linda: Ja hjälp! Köpa tyg kan man göra i det oändliga. Ta fram symaskinen och när du minst anar det har du sytt massor. Det är så det funkar.

    SvaraRadera