05 april 2011

Symötestisdag - bebisklänning.

Tänk att jag helt glömde bort att det ju är tisdag och symöte idag. Jag som längtar till nästa tisdag varje vecka men jag kom på det. Vilken tur.

I helgen sydde jag en liten bebisklänning. Jag har ingen att ge den till men jag ville prova hur jag fodrade en klänning på bästa sätt. Så att det blir fint och inte för tjocka sömmar. Jag tror inte jag har kommit fram till något vettigt i frågan riktigt än men en klänning blev det. Klänningen är i storlek 62 så om någon därute har en bebis i den storleken så går det bra att köpa klänningen av mig.

Klänningen är sydd av ännu ett uggletyg. Jag tror att jag ska hålla mig borta från uggletygerna nu för man kan inte riktigt ha allt med ugglor. Det finns ju så mycket andra fina mönster också.

Visst är den söt? Jag har inte hunnit sy knapphål än och jag har inga knappar som passar hemma.

7 kommentarer:

  1. Så söt klänning. Måste prova jag också att fodra en klänning.

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Har fundert mycket på det där med foder och hur man får det snyggt. Hur sydde du den här?

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart charmigt tyg, det kan inte annat än bli en otroligt söt klänning av det ju :-)

    SvaraRadera
  4. Åå, ännu mer fina ugglor. En vacker dag måste jag nog ändå slå på stort och köpa lite nytt uggletyg tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Hundra procent husmor: Ja prova på att fodra. Det var inte så svårt som jag trodde.

    Jessica: Jag kan inte det här med foder alls. Jag ville bara testa hur det blev på barnklänningar. Jag har bara klippt ut så delarna är samma (2 fram o 2 bak) och så har jag vändsytt. Jag lämnade hela nederdelen öppen för där ska det ju ändå fållas till rätt längd. Försök du tycker jag.

    mintekopp: Tyget är fantastiskt gulligt.

    Karin: Jepp är man uggletokig så är man. Slå på stort tycker jag:p

    SvaraRadera
  6. HEEEJ! Nu har jag äntligen tid att "gå rundan"! Vilken söt klänning! Är så svag för sådana där västklänningar:) Kul att träna på nya saker, som att fodra eller så. Övning ger ju färdighet! Hur hade ni det på symötet förresten? Trevligt gissar jag?

    Kram från Maja

    SvaraRadera
  7. Sååå söööt!!

    SvaraRadera