04 april 2011

Helgen som gick snabbt.

Helgen gick snabbt förbi. Inte så där snabbt så man inte hinner med utan lagom snabbt med njutbara stunder.

På lördagen åkte jag till Skroten, tygaffären, tillsammans med två glada kvinnor. Affären var full av andra glada kvinnor som också hade bestämt sig för att handla tyg just denna lördag. Första halvtimmen gick åt till att försöka se förbi människorna och lyckas fokusera blicken på allt vackert tyg. Listan var lång och det tog tid. Jag skulle tro att vi var inne i affären i över tre timmar. Inte ovanligt men med skillnaden att vi fick gjort mycket mindre än vad vi annars får på den tiden. Jag hittade massor med fint tyg. Allt fick inte följa med hem. Vi satte oss trötta i bilen efteråt och körde hem med samma känsla som alltid: fick jag verkligen köpt det jag skulle? Konstigt nog orkade jag göra fler saker när jag kom hem trots att jag var så trött. Tillsammans med mannen och bebis åker vi iväg för att köpa födelsedagspresent till en blivande ettåring. På kvällen satte jag mig och sydde. Som jag har längtat efter att komma igång med alla mina projekt men saknat tyger. Hur roligt som helst!

Söndagen var lugn och skön. Jag satt och sydde större delen av förmiddagen. Sjuke Ploppen gnällde massor men det fick han fortsätta med för mamma hon skulle sy minsann. Har man längtat så har man. På eftermiddagen åkte vi på ettårskalas. Ploppen fick leka med kompisar och vi vuxna fick prata med andra vuxna. Mycket trevligt men efteråt var vi alla trötta. Ploppen fick lägga sig när vi kom hem och mannen och jag kom på att vi också var för trötta för att vara uppe så vi satte oss i sängen med varsin bok och varvade ner. Det var väldigt trevligt.

Vad veckan har att erbjuda vet jag inte riktigt. Det beror på hur Noel kommer att må men tanken är att fortsätta sy och förstås greja runt här hemma med det vanliga.

1 kommentar:

  1. Det är så härligt att gå runt i dessa tygaffärer... och aldrig kan man bestämma sig ;)

    Sv. En stor rundad ficka hade varit toksnyggt!

    Kram.

    SvaraRadera