18 april 2011

Dagens påskpynt!

Då har påsken börjat här hemma. Jag har ställt fram lite pynt och lite mer blir det ikväll när jag får lite tid att pyssla. Jag är inte den som tycker om gult så det blir inte mycket av den varan förutom påskliljorna och ett och annat sidenband eller så.

Kakfatet har fått ny dekoration. Eftersom påsken ju faktiskt handlar om Jesus så ställer jag alltid fram en bild av honom till mitt påskpynt. Det känns bra så.

Symaskinen fick ett nytt tyg till sällskap.

Stella och jag har ställt fram pyntet på vita bordet. Enkelt och fint tycker jag att det blev.

2 kommentarer:

  1. Ursött tyg :)
    För mig som inte tror på Jesus är påsken i stället en vårhögtid - men minst lika härlig ändå :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Tänk vad mycket fint tyg det finns! Påsken är absolut en vårhögtid. En skön sådan! kram

    SvaraRadera