16 april 2011

Luktärtsträff.

Några gånger per år träffas vi på Luktärtsvägen och pysslar. Från början var det scrapbooking som gällde men denna gången blev det lite blandat. Fyra symaskiner ställdes upp tillsammans med stämplar och foton i en fin blandning. Det går inte riktigt beskriva stämningen som blir när vi träffas på det här sättet. Det är spralligt, förväntansfullt, glatt och tokigt. Lite så ungefär.

Här sitter jag vid symaskinen och ser lagom muppig ut. Någon tyckte tyget passade som sjalett på mig så så fick det bli.

Aktiviteten sjuder i rummet. Alla har något att göra och samtalen flyger kors och tvärs över rummet.

Vad var det nu jag skulle ha? I den här påsen eller i den här?

Ett av projekten i min symaskin den här kvällen.

Anneli nålar glatt på sin väska som hon håller på att sy.


Att titta i gamla fotoalbum kan roa en lång stund och leder till många skratt.

Katrin skär till tyg till sitt syprojekt för kvällen.

FörfattarHanna funderar på ändringar i sin fantastiska bok som vi alla älskar.

Lena djupt försjunken.


Jag tror att vi alla fick något gjort. Jag gick i alla fall nöjd därifrån. De flesta sov över för att fortsätta under lördagen men inte jag.

1 kommentar: