03 juni 2011

Ägg.

Jepp, nu har hon blivit helt tokig. Hon fotograferar ägg. Ägg i korg. Ägg i kastrull. Ägg på fat. Undra varför?

Jo, för att ägg är livsnödvändigt för min överlevnad. Jag äter ägg varje dag. Omelett, kokt ägg eller äggröra. Hade min diet inte innehållit ägg så hade jag antagligen inte överlevt. Ägg till frukost men framför allt till lunch. Omeletten är ständigt återkommande. Den går att variera i all oändlighet. Jag är väldigt väldigt tacksam att det finns ägg.

Till utflykten idag tar vi med oss ägg och tonfiskröra. De andra på bröd och jag får äta som den är. Det blir perfekt.

Och nu innan jag drar iväg på shoppingtur så får det också bli ägg.

2 kommentarer:

  1. Samma här.
    I dag drack jag för första gången en äggvaniljlatte.
    Riktigt gott.
    Vispa ägg med 1/2 dl vispgrädde och lite vaniljpulver. Smält 25g smör, vispa i smöret och kaffet i äggrädden. Drick och njut. Riktigt gott.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Det lät spännande. Men jag äter inte mjölkprodukter och dricker inte kaffe så det blir nog inte helt bra för min del;P

    SvaraRadera