27 juni 2011

Måndag morgon.

Det är en vanlig vecka. Allt är som det ska vara. Jag har inte behövt vakna av väckarklockan och passa tid för spårvagn utan jag har legat i sängen medan mannen gjort sig i ordning och ätit frukost tillsammans med lillkillen. Nu sitter liten kille i en stol på altanen och läser bok och jag sitter här och gör det jag gör en vanlig morgon. Det känns skönt.

Om en stund ska jag sätta mig ner med Myran för att tillsammans planera veckan. Vad ska vi hitta på för roliga utflykter och vad ska vi äta till middag? Jag har ingen aning än så jag får se om Stella har något i bakfickan.


Sommarlov är så härligt. Det finns inte många måsten. Vädret styr rätt mycket vad som kommer hända under dagen. Blir det bad eller blir det mys i soffan med en bok? Ja, det vet man inte från dag till dag när man bor i ett somrigt Sverige.

Jag hoppas förstås på soliga dagar med många tillfällen att åka till stranden eller ta en korg med massor med god mat och sätta sig på en gräsmatta vid en lekplats. Det hoppas jag på. Men jag vill ha lite regn ibland. Inte för ofta men lagom. Så där lagom ofta så man kan städa här hemma lite och just krypa upp i soffan och bara kramas. Men mest sol och värme med altanhäng på förmiddagen och utflykt på eftermiddagen. Så planerar jag att vår sommar ska bli. Tänk vad härligt om det blir så.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter som en alldeles perfekt måndag vännen. :)Ibland är det skönt att bara vara och ta dagen som den kommer och sommarlov tillåter den sköna känslan. :)

    Njut nu av soliga och fina dagar och ta hand om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh sommarlov! Såna där lata dagar älskar jag. Att bara ta det som det kommer.

    SvaraRadera