21 juni 2011

Jag och barnen.

I går när jag åt en full skål med jordgubbar med mjölk insåg jag att jag inte tagit ett enda foto med min kamera på en hel vecka. Jag fick lust att fotografera jordgubbarna men jag var för trött för att gå och hämta kameran. Det känns underligt att jag inte fotograferat alls men det hela har med krusen att göra. Jag har inte tid för något annat än gå kurs och sedan vara så trött att jag inte ens orkar göra sådant som jag tycker om att göra.

Jag saknar mina barn. Det är fantastiskt roligt att göra något annorlunda, lära känna nya människor och få utveckla mig själv men jag saknar barnen. Jag är van vid att vara med dem nästan hela tiden. Jag är van vid att höra deras röster omkring mig när jag grejar med saker i huset. Jag är van vid att de gnäller över saker de vill göra eller ha men som jag inte vill att de ska ha. Jag är van vid att kramas med dem när jag vill. Jag är van vid att njuta av deras närhet. Jag saknar dessa saker och så mycket mer. Jag har två dagar kvar på kursen och sen ska jag njuta av min tillvaro som jag är van vid att den är. Jag och barnen. Min söta myra och min glada Plopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar