28 juni 2011

Symötestisdag - decoupage.

Symaskinsbordet håller på att flytta in i ett annat rum så alla mina sysaker är nerpackade i lådor så här blir inget sytt. Känns väldigt jobbigt för det kliar rejält i fingrarna men jag tror att allt ska vara klart ganska snart.

I stället har jag tillbringat morgonen med att göra ordning två fina krukor till min uteplats. Det var länge sedan jag gjorde något decoupage så det var roligt att göra det igen. Det som är kvar att göra är att lacka krukorna ordentligt så att de tål regn och så ska jag köpa fina blommor att sätta i.

Min kamera trilskas med mig för tillfället och gör att mina foton blir suddiga trots att inställningarna är som de ska. Jag får ta mig ett ordentligt snack med den snart tror jag.

Så här fina blev krukorna i alla fall.


En med blommor och fjärilar på

och en med söta små fåglar.

14 kommentarer:

  1. Krukorna är jättefina.

    SvaraRadera
  2. Vad fina. Gillar speciellt den med fåglar :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ vad vackra krukor. Det skulle jag vilja lära mig att göra. ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  4. Fia: Tack så mycket!

    Husfrun: Ja fåglar blir alltid fint. På allt.

    Gela: Hur enkelt som helst. Kan skriva en beskrivning på hur man gör om du vill.

    SvaraRadera
  5. Fint! Jag gillar särskilt fågelkrukan :) Än så länge har jag bara testat decoupage på tyg, det var ganska svårt. Antar att det är lättare på hårda material!

    SvaraRadera
  6. Så fina! Har bara testat på papper /kartong men det här var ju ett kul sätt att förnya gamla krukor!

    SvaraRadera
  7. Lillstrumpan: Tack! Ja helt klart enklare på hårda material.

    Alma: Väldigt bra sätt att göra tråkiga krukor som nya.

    SvaraRadera
  8. Hej, Dorro!

    Vilka mysiga krukor! Den där med fjärilar på föll jag lite extra för! Roligt att göra egna detaljer till trädgården. Då kan man ju njuta av dem dagligen sedan:)

    Kram fr Maja

    SvaraRadera
  9. Anonym07:44

    After looκing into a numbег οf the aгtіcles
    on youг web ѕitе, I really
    аppгеciate yοur teсhniquе оf blogging.

    I boοkmarkеd it to my booκmaгk webѕitе list anԁ wіll be chеcking back
    soon. Pleаsе chеck out mу wеbsite
    too аnԁ tell me what you think.

    mу homepаgе Kinds Of V2 Cigs Coupon Discount Codes Offered

    SvaraRadera
  10. Anonym08:48

    Ӏ lοveԁ аs much аѕ уou will
    reсeіve сarrieԁ out right here.
    The ѕkеtсh is tasteful, yοur authoгеd ѕubject mаttег styliѕh.

    nonethelеѕs, you cοmmаnd get got an edgineѕs over that you
    ωiѕh be delіvеring the following. unωell unquestionably come moгe formerlу again since exасtly the ѕame
    nearly a lot оften іnsіԁe саse you shiеld thiѕ hiκе.


    Fееl free to ѕuгf to
    my website; v2 cigs

    SvaraRadera
  11. Anonym18:58

    Appreсiatе thе recommendatiоn.
    Will try it out.

    Have а loоk аt my web page :: V2 Cig Review

    SvaraRadera
  12. Anonym03:03

    ӏ really liκe envy eleсtгonic cigarеttes iѕland selеctiοn

    Feel freе to surf to my wеblog - http://wiki.ohalo.ac.il/index.php?title=משתמש:OnitaDomi

    SvaraRadera
  13. Anonym04:02

    It's in point of fact a great and useful piece of information. I'm satisfіed that уou ѕimply shaгed this helpful infο with uѕ.
    Plеasе staу us infοrmed
    lіke this. Thаnks foг shаring.


    Fееl freе tο visіt mу page
    :: www.sfgate.com

    SvaraRadera
  14. Anonym09:14

    You can definitely sеe youг expеrtise within thе work
    уou write. The world hopеs for more pаssіоnаte ωriters like уou whο
    аren't afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

    Also visit my blog: ning.com

    SvaraRadera