01 juni 2011

Juni betyder sommar.



Det är JUNI! Juni betyder sommar oavsett väder. Stella har längtat efter 1 juni för då börjar sommaren och jublade över detta när hon vaknade i morse. Känns nästan som man borde fira på något sätt.

Juni innebär 6 juni när vi alla är lediga och kan göra trevliga saker tillsammans. Utomhus förhoppningsvis.

Juni innebär midsommar. Åh vad jag tycker om midsommar. Det ligger något romantiskt över den dagen. Jag kan inte riktigt förklara det men bra är det.

Juni innebär att jag ska gå kurs. Som jag längtar efter detta. Det ska bli så roligt att lära sig något nytt och sedan kunna anpassa mönster så att jag kan sy det jag vill ha. I alla fall hoppas jag att jag ska kunna det.

Juni innebär skolavslutning och sommarlov. Snart har vi hela långa dagar att bara njuta och göra roliga saker. Inga tider att passa utan bara följa vädret och bestämma därefter. Det älskar jag med sommaren.

Juni är en bra månad. Det är början av sommaren och allt ligger framför. Jag får alltid lite sommarångest. Söndagsångest aldrig. Sommarångest alltid. Sommarångest är känslan av att allt ska ta slut för fort. Att jag inte ska hinna njuta ordentligt eller att vädret inte ska vara tillräckligt bra tillräckligt länge. Juni är bra för då ser jag all tid som jag har till mitt förfogande framför mig. Det är bra.

I dag ska jag njuta av den första dagen på sommaren. Jag tror faktiskt att vi ska ta och köpa massor med jordgubbar och sätta oss på en gräsmatta någonstans och möla i oss. Jepp, så får det bli. SOMMAR!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, juni är helt klart en bra månad. Sommarkalas!

    SvaraRadera
  2. Husfrun: En mycket bra månad.

    SvaraRadera