01 juni 2011

Vardagsproblem av lyxkaraktär.

Vad gör man när man har en tvättmaskin som är värdelös och ett torkskåp som har gått sönder? Vad gör man när man skulle vilja köpa en ny tvättmaskin och en torktumlare men inte har pengar till det? Vad gör man när man under en längre tid redan intalat sig att det är ju i alla fall bra att vi har en tvättmaskin och känner att nu går det nog inte att göra det längre?

Dessa vardagsproblem som ligger på den där nivån där man egentligen ska vara tacksam för allt man har och att det faktiskt fungerar rätt så bra är lite jobbiga ibland. En tvättmaskin som faktiskt tvättar tvätten ordentligt känns som en ganska normal sak att vilja ha. Och en torktumlare som torkar tvätten snabbt så att det faktiskt blir möjligt att köra två maskiner per dag så att man slipper de där högarna av tvätt känns inte heller orimligt. Som sagt, ett vardagsproblem av lyxkaraktär.

Jag tror jag lämnar diskussionen om att vi behöver ett nytt kylskåp till en annan gång för annars kanske jag framstår som girig, otacksam och som en person som bara vill ha och ha.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att problemet har så mycket lyxkaraktär, men förstår hur du menar. Det måste vara otroligt tungt och oroligt att inte ha fungerande maskiner och inte råd att köpa nya :(

    Sv. Nej det är inte skolan jag skrev om. Kurserna är förlängesen avklarade för den här gången. Det är besked från a-kassan jag vill ha.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Mmm, mest är det trist att titta in i tvättstugan och känna att det är för mkt och därför stänga dörren och strunta i det.

    Ah, a-kassan. Jobbiga dom.

    SvaraRadera