31 maj 2011

Hungrig så jag svimmar snart.

Just nu är jag så hungrig att jag antagligen svimmar när som helst. Det dumma med att svimma är att då blir det ingen mat lagad så jag gör bäst i att låta bli. Stella och Noel åt middag hos kompisarna som vi har varit hos men det var inte mycket av det jag kunde äta så jag avstod. Jag stod och tittade på när barnen åt och sen "kastade" jag in dem i bilen och nu har jag påbörjat maten till mig och mannen.

Det blir lax, blomkål och sallad. Tror jag. Om jag lyckas laga klart maten utan att svimma eller få ett eller tre anfall på barnen, som just nu är hur lugna och snälla som helst. Vad jag ska göra med laxen eller blomkålen har jag ingen aning om än. Blomkålen står och kokar. Det är så långt jag har kommit. Antagligen steker jag bara laxen för att jag inte orkar något annat och så ställer jag in blomkålen i ugnen med massor med ost på och väntar på att det ska smälta och blir riktigt gott. Salladen får bli en helt vanlig tråkig.

Näpp, här lagas absolut inte lyxmiddag varje dag. Vem orkar det liksom?

2 kommentarer:

  1. Haha, jag hoppas att du hann få lite mat i dig innan du svimmade? ;) Här hemma blir det inte heller någon lyxmat varje dag. Idag blev det något så enkelt som matjesill, färskpotatis, grädde, gräslök och dill. Enkelt men vansinnigt gott! :)

    Ha en fin kväll Dorro!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Min plats i solen: Jadå, jag lyckades få maten klar. Det var tur det. Matjessill lät gott. Det får jag köpa men frågan är vad jag ska ha till när jag varken äter potatis eller gräddfil.

    kram kram

    SvaraRadera